رفتن به نوشته‌ها

سم لیک از معرفی یک پیش‌زمینه‌‌ی مرموز و جدید در بازی Control می‌گوید |


حدود سه ماه از انتشار آخرین اثر استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، یعنی بازی Control می‌گذرد. این عنوان در کنار فروش قابل قبول، توانست نقدها و امتیازات خوبی را از سوی منتقدین دریافت نماید. اخیرا، آقای سم لیک (Sam Lake)، نویسنده‌ی بازی Control، صحبت‌هایی را در خصوص این عنوان مطرح کرده است.

وی در گفتگو با وب‌سایت GamesBeat اشاره کرد که تیم سازنده از یک پیش‌زمینه‌ی جدید و مرموز در بازی Control استفاده کرده است.

سم لیک در این خصوص اظهار داشت:

چیزی که برای من به عنوان یک ایده‌ بسیار جالب بوده این است که ما از یک سبک مرموز جدید در بازی Control استفاده کردیم. این موضوع موجب می‌شد که ما با چیزهایی که به طور کامل آن را متوجه نمی‌شدیم، سروکار داشته باشیم. این را نمی‌توان به صورتی رضایت‌بخش توضیح داد که مخاطب به راحتی متوجه آن شود.

با ایجاد تعادل در آن، همچنان یک ایده‌ی قوی را در ارتباط با آن‌ها در اختیار داریم. اما داشتن این محدودیت موجب می‌شود که نتوان آن چیزها را به خوبی توصیف کرد. بنابراین همه‌ی این موارد باید به اندازه‌ی کافی در کنار هم قرار بگیرند و یک نظریه را شکل دهند؛ اما نباید به اندازه‌ای باشند که فرصت انجام این کار را از دست بدهیم و فقط توضیحات را به مخاطبان ارائه دهیم. به طریقی، خواندن این داستان‌ها مرا در مورد این سبک جدید مرموز و جادویی هیجان‌زده کرد. من زمانی علاقه‌ی خود را پیدا می‌کنم که چیزی به خوبی ساخته شده باشد و این حس به من القا می‌شود که آنقدر باهوش نیستم که همه چیز را درک کنم.

می‌دانم که این موضوع برای برخی از مردم جالب نیست، اما برای من بسیار جالب بود. این کار مرا به ساخته‌های دیوید لینچ سوق می‌داد. این حسی مانند رویا داشت. هنگامی که فصل آخر از سریال Twin Peaks را تماشا می‌کنم، از دیدن آن حس بسیار خوبی به من دست می‌دهد. درک آن دشوار است اما به خوبی حس می‌شود. این طور حس می‌شود که معنا و مفهوم خاصی در آن وجود دارد. چیزی که به خوبی ساخته شود، به راحتی از بین نمی‌رود.

من تقریبا به جایی رسیده‌ام که حتی نیازی نیست معنای دقیق چیزی را درک کنم. من این حس اطمینان را دارم. زندگی ما را بارها و بارها غافل‌گیر و گیج می‌کند. همیشه پاسخ‌های درست و مناسب در زندگی وجود ندارد. من احساس می‌کنم که در هنر تا زمانی که چیزی به خوبی ساخته شود، به همه‌ی چیزهایی که برای شما بیان می‌شود نیازی ندارید. نسخه‌ی بد ساخته شده این است که شما را از موضوع بیرون کند و شروع به شک در مورد معنا و مفهوم آن کنید. همیشه اشتباهاتی باید به اندازه‌ی کافی وجود داشته باشند و نباید به آن‌ها اشتباه دیگری اضافه شود. این یک اقدام متعادل و دقیق است. این همان کاری است که ما در بازی Control برای آن در تلاش بودیم تا چنین حسی ایجاد شود.

طبق اعلام استودیوی رمدی، قرار است در سال ۲۰۲۰ بسته‌های الحاقی جدیدی برای بازی Control عرضه شود. بازی Control هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی را تحت عنوان «فرای واقعیت» به قلم امیرمهدی نامجو مطالعه نمایید.

منتشر شده در Uncategorized

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *